Inspirerend: social FAQs en how to screencasts

Hoe vertaal je die zgn. user stories waarover we het hier eerder hadden naar minder zendergerichte communicatie? Werken met zgn. social FAQs is alvast een invalshoek om snel resultaten te boeken. “Determine the questions that are asked about your company or category most often, and answer those questions in a multitude of formatstipt Jay Baer, de oprichter van Convince & Convert dat zich de subtitel Social and Content Accelerators toedicht.

Hoezo? In zijn artikel Using a Social FAQ to kickstart Content Marketing haalt Baer het pretpark Holiday World & Splashing Safari als voorbeeld aan:

“They have an innate understanding of what their customers want to know, and they deliver answers in a multitude of formats and tonalities. For each major ride at the park […] there is a dedicated web page that includes videos showing the entire ride (answering the important ‘how scary is it?‘ question). They also include awards, a fan poll of favorite features, ride facts, a park map, and tips for enjoying the ride. Plus, quotes from the park’s owner. […] If in the unlikely event you still have a question […] you can tweet HolidayWorld (where their real-time, human response is outstanding); use their iphone app; post a question to their Facebook page, or sometimes stumble upon some other cool content, like […] owner Dan Koch talking about new developments.”

Bijgevolg: toon hoe het is om van een bepaalde dienst gebruik te maken. Al was het maar door via een screencast (screenshot filmpje) de handelingen te tonen die nodig zijn om door een complexe online procedure te gaan. En zo voort.

Dit artikel verscheen eerder elders – op 2013-06-24.

Getagged , ,

Bedenkingen? Aanvullingen? Correcties? Lof? Reageer!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

%d bloggers liken dit: