Waar aan te denken bij e-mailings

Mindmap over e-mailetiquette van Rajiv Kumar Luv

Mindmap over e-mailetiquette van Rajiv Kumar Luv

We worstelen allemaal met e-mail, wereldwijd, en dat zal nog even duren. Het internet bulkt alleszins van de tips om er beter mee om te gaan. Wij gingen op zoek naar een specifieke tips voor e-mailings, los van het direct marketing métier in het algemeen, en vonden er al snel een heel aantal:

Maar een reeks tips die we steevast vonden ontbreken zijn :

  • denk ook na over de identiteit van de afzender, niet enkel bij de ondertekening onderin de mail maar ook hoe die staat ingevuld in de velden “Van” of “Antwoord aan” in je mail zelf.
  • Kies een duidelijke naam:
    • niet te algemeen (bv. “info” of bv. de naam van de organisatie als geheel), en
    • niet te technisch (bv. met onbekende afkortingen of termen die uw publiek niet begrijpt, bv. ‘leveraged’).
    • Vraag u af of de (voor)naam van een persoon duidelijk genoeg is voor wie die nog niet kent, bv. omdat hij zich op de site van een instelling inschreef op uw nieuwsbrief.
  • Vraag u af hoe u uw publiek alsnog de kans geeft om met u in contact te treden als u uw mailing uitstuurt vanuit een noreply@ e-adres.
  • Praat met uw IT-partner door hoe u kunt voorkomen dat uw mail overkomt als spam, of in het interne systeem zo wordt gelabeld.

Dit artikel verscheen eerder elders – op 2013-11-27.

Getagged

Bedenkingen? Aanvullingen? Correcties? Lof? Reageer!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

%d bloggers liken dit: