Communiceren met jongeren: nieuw boek mét site

Omslag van het boek "Communiceren Met Jongeren" (Brussel: Politeia i.s.m. Mediaraven 2015-11, ISBN 9782509025784)

Deze maand verschenen: het boek “Communiceren Met Jongeren” (Brussel: Politeia i.s.m. Mediaraven 2015-11, ISBN 9782509025784) én de fraaie, bijhorende website http://communicerenmetjongeren.be/ waar je meteen tal van voorbeelden te zien krijgt op de startpagina.

“Facebook is passé” of “jongerentaal is een must als je wilt scoren” zijn maar enkele van de clichés die het boek tackelt. Hoe communiceer je dan efficiënt met jongeren in tijden van Instagram, Snapchat en andere social media? Het boek kijkt voorbij de clichés, laat experts aan het woord en geeft praktische tips en tricks over hoe je efficiënt de jeugd bereikt, schreef Joost van Kortom in z’n nieuwsbericht.

Dixit de uitgever: “zoals het een jeugdorganisatie past, schreven de medewerkers van Mediaraven het mét de jongeren van Mediaraven. Na verschillende brainstorms ontstond een team van negen enthousiastelingen, allemaal tussen 20 en 30 jaar oud. Van ideeën sprokkelen en cases selecteren over eindredactie doen tot zelfs een heuse fotoshoot organiseren, ze kregen het allemaal voor mekaar met Kristof D’hanens als coach en klankbord.”

Uitsmijter: hoe zou je de generatie nà de “millennials” benoemen? Generatie Fragmentatie? (Enige ongein van Thomas Batten in The Guardian, 2015-12-02.)

Dit artikel verscheen eerder elders – op 2015-11-17.

Getagged ,

Bedenkingen? Aanvullingen? Correcties? Lof? Reageer!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: