Het vertrouwen in advertising

Detail uit de studie "Global trust in advertising and brand messages" (the Nielsen Company 2013-09-17)

In welke vorm van advertising vertrouwen consumenten (het meest), en hoe is dat vertrouwen geëvolueerd sinds 2007? Het gereputeerde Amerikaanse mediaconglomeraat The Nielsen Company publiceerde zopas de studie Global trust in advertising and brand messages (2013-09-17). U vindt hier een samenvatting; dit zijn de opvallendste punten:

  • Over het algemeen is het vertrouwen terug gestegen.
  • Aanbevelingen van vrienden of familie hebben het meeste invloed ; dat vertrouwen in word of mouth is verder toegenomen (met 6%, naar 84%).
  • Online geposte meningen van consumenten staan derde op de ranking (68%).
  • Op de tweede plaats maar ongeveer ex aequo staat – verrassend – de informatie op branded websites (69%).
  • Advertenties tussen zoekmachineresultaten of op sociale netwerksites of in de context van online video scoren lager, maar toch goed (48%).
  • Traditionele advertenties scoren echter beter (56 à 62%).

Opgelet: deze studie toont wereldwijde gemiddelden – dus daarom geen scores die typisch zijn voor Vlaanderen of België.

Dit artikel verscheen eerder elders – met minder links – op 2013-09-17.

Getagged , ,

Bedenkingen? Aanvullingen? Correcties? Lof? Reageer!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.